יש זמן

ציוני דרך ומחשבות פשוטות, חולפות, לא מדוייקות, על טכניקת אלכסנדר (מכוון בעיקר לתלמידים בקורס להכשרת מורים לטכניקת אלכסנדר.)


פורצת המחסומים

פורצת המחסומים

admin : 11/03/2018 13:48 : Uncategorized 11/03/2018

אני שואל את עצמי למה אנשים מסויימים, שאפשר לאפיין אותם בין היתר בזה שהם אינטליגנטים ואפילו מאוד, מתקשים להתפתח בעבודה עם הטכניקה מעבר ומבעד למחסומים משמעותיים שקשה להגדיר אותם במילים.

נראה לי שלפחות בחלק מהמקרים זה קשור לאיזו תקרת זכוכית בעבודה עם הטכניקה, שקשה לפרוץ אותה בלי מידה של ענווה.

אני לא אומר (חס וחלילה) ששוויצרים לא יכולים להתקדם יפה בעבודה עם הטכניקה, אבל צריך שתהיה גם מידה של ענווה באישיות. זו מידה יקרה. קשה לפרוץ מחסומים בלעדיה.

 

משהו מיוחד (שעדיף להמעיט בדיבור עליו)

משהו מיוחד (שעדיף להמעיט בדיבור עליו)

admin : 25/02/2018 17:17 : Uncategorized 25/02/2018

אם להיות לרגע מעט יותר קונקרטי, "הקסם" שאמיר מנדל מתייחס אליו כאן, זו האיכות שיש לכוון אליה משלב מסויים בעבודה עם הטכניקה (כבדרך אגב.)

ב־2013 יצא הפסנתרן והמנצח פרופ' אריה ורדי מקונצרט מרוגש במיוחד. זה היה קונצרט פתיחת העונה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של להב שני, שנקרא להחליף את קורט מאזור שחלה, וורדי לא היה יחיד בתחושתו. מי שנכח בקונצרט הזה חש שקרה משהו מיוחד. תחת ניצוחו של שני הפילהרמונית ניגנה בהתלהבות, בתשוקה, וגם בדייקנות יוצאת דופן, מחוללת את הקסם שמנצח אחר תיאר פעם במלים "התזמורת, המנצח, הקהל והאולם הופכים לישות אחת".

"איך הפך להב שני בגיל 29 ליורש של המנהל המוזיקלי המיתולוגי זובין מהטה (ולא רק שלו)"

 

office in a small city

office in a small city

admin : 18/02/2018 17:01 : Uncategorized 18/02/2018

If you could say it in words there would be no reason to paint.

Edward Hopper

 

Edward Hopper

lost in translation

lost in translation

admin : 15/02/2018 16:46 : Uncategorized 15/02/2018

זה די מתסכל אותי (על אף שברור לי שזה תסכול מיותר) ש- 99% מהטכניקה אובדים לי בדרך למילים.

איך מתארים מוזיקה למי שלא שמע, דבש למי שלא טעם?

 

התנאים המתאימים

התנאים המתאימים

admin : 01/02/2018 11:57 : Uncategorized 01/02/2018

ישנם שלושה תנאים בסיסיים שמפגש ביניהם יוצר אפשרות למיצוי הפוטנציאל של הטכניקה. שלושתם מובנים מאליהם ולא מובנים מאליהם כלל (לרבות המפגש ביניהם):

- מורה טוב
- תלמיד טוב
- זמן

לגעת במים

לגעת במים

admin : 15/01/2018 17:13 : Uncategorized 15/01/2018

… האמת ב- ה' הידיעה עוסקת… בערך האמיתי של חינוך אמיתי, שאין לו דבר עם ציונים או תארים והוא קשור כל כולו במודעות פשוטה – מודעות לדברים שהם כל כך אמיתיים ומהותיים, כל כך חבויים למבט רגיל לסביבותנו, שאנחנו צריכים להמשיך ולהזכיר לעצמנו שוב ושוב: "אלו הם המים."

דיוויד פוסטר וואלאס, "אלו הם מים"

 

(תודה לעירית)

by peering into the natural mind, one can see the true nature of things

by peering into the natural mind, one can see the true nature of things

admin : 26/10/2017 15:27 : Uncategorized 26/10/2017

 

Takashi Murakami

Takashi Murakami

?what's the yam

?what's the yam

admin : 13/07/2017 8:50 : Uncategorized 13/07/2017

כשעבדתי עם רוברט בסמינר מורי האלכסנדר של דן בגרמניה שאלנו את עצמנו אם אפשר להגיע באמצעות הטכניקה להלך הרוח שקנדריק מתייחס אליו כשהוא כותב "I'm mad but I ain't stressin", לזעום בלי מתח, בלי להתכווץ. סיכמנו שזה כיוון שמשתלם לעבוד עליו.

 

(תודה לדן)

note to self

note to self

admin : 28/06/2017 15:32 : Uncategorized 28/06/2017

 

מותר לעשות טעויות

התדר

התדר

admin : 06/06/2017 20:27 : Uncategorized 06/06/2017

לתדר האלכסנדרוני יש בעיני שתי איכויות מרכזיות. האיכות הראשונה היא איכות של פשטות וסדר. אני מעריך את האיכות הזאת. אני נוכח שוב ושוב עד כמה היא אפקטיבית. כמה עוצמה יש באיכות הפשוטה הזאת. האיכות השניה, נעלה יותר, נדירה יותר, היא איכות של חופש. את האיכות הזאת אני אוהב.

מעל הכל, בשבילי, התדר האלכסנדרוני הוא תדר של חופש.

 

« Page 1, 2, 3, 4 ... 16, »